Cere oferta pret

Pauzele dese, cheia marilor succese?

Pauzele dese, cheia marilor succese?

Pauze dese

Performanta activitatilor intreprinse de catre o companie vine in cea mai mare parte din implicare reala a angajatilor. Atata timp cat angajatii isi dau silinta ca prin munca lor sa ofere bunuri si servicii de o calitate superioara, beneficiarii (clientii) apreciaza aceste lucruri prin faptul ca le achizitioneaza. Implicit, compania castiga, oamenii castiga, produsele/serviciile sunt indragite si utilizate in continuare.

 

 

Cu toate acestea, vorba aia, suntem oameni! La un moment dat obosim, devenim stresati, iar acest lucru se reflecta in munca noastra. Ai patit vreodata ca in momentul in care intri intr-un magazin vanzatoarea sa te intampine cu o atitudine de genul: “Tu ce mai vrei?!”. Sau atunci cand mergi la service cu masina ai impresia ca mecanicul te priveste foarte obosit si abia asteapta sa te vada iesind pe usa? Mai mult, atunci cand doresti sa aflii informatii de la un ghiseu, ai patit vreodata ca persoana care trebuie sa te indrume iti raspunde monosilabic si fara prea mult entuziasm? Neplacut, nu-i asa?

 

 

 

Ei bine, imagineaza-ti ce inseamna acest lucru pentru imaginea companiei tale si pentru produsele pe care doresti sa le comercializezi. Indiferent ca detii un magazin, esti sef de service sau pur si simplu esti un angajat, comportamentul fata de client este decisiv in decizia acestuia de a apela la serviciile firmei.

 

 

Solutia? Ia o pauza. Companiile gigant (de exemplu Google, Apple etc.) au infiintat un spatiu special pentru odihna. Asadar, la mijlocul orelor de lucru, angajatii au parte de un rasfat: dorm in program! “Resting room” este locul in care angajatul trage un pui de somn, se recreaza, isi aerieste pentru 30 minute gandurile si o ia de la capat cu forte proaspete.

 

 

 

Studiile arata la ca un program de 8 ore, daca se ia o pauza de 20 minute la mijlocul programului, angajatii isi revin din oboseala acumulata cu aproximativ 15%. Daca pe langa aceasta pauza mare, o data la 2 ore angajatul ia o pauza de 5 minute, productivitatea acestuia creste cu pana la 50%. Aceste pretioase minute sunt necesare pentru ca angajatul sa nu caste toata ziua si sa-si execute sarcinile cu un nivel de dezinteres ridicat.

 

 

Unii manageri privesc cu sceptisicm aceasta politica a pauzelor dese, insa daca acele minute imbunatatesc productivitatea si randamentul unei persoane, ce alegi?

 

 

Atata timp cat nu se abuzeaza de aceasta politica, treaba merge ca pe roate!

 

 

Succes!